top of page
901509ce-9c99-49ca-a05a-71819c190e31.jpg

Jullie gaan trouwen!
Maar wat nu?

Of je het nu al jaren aan het plannen bent of niet, bij het plannen van een bruiloft komt veel kijken. Van het proeven van taart smaken, het vinden van de juiste trouwambtenaar en van het samenstellen van de gastenlijst tot het aankleden van jullie dag.

Met alle informatie die hieronder te vinden is hopen we je op weg te helpen. Professionele ondersteuning bij het gehele proces? Neem dan contact met ons op.

Waarom een weddingstylist?

Bruiloft tafelstyling
Styling van de ceremonie stoelen

Je moet er toch niet aan denken dat je in je trouwjurk nog de tafels moet staan indekken of bloementjes aan de stoelen moet vastmaken...

Toch horen we nog met enige regelmaat "Een paar kaarsen aansteken en wat lampionnen ophangen dat kunnen we zelf ook wel.". Tuurlijk kunnen jullie dat ook zelf, maar moet je het willen? Daarnaast heb je op een dag als deze hele andere dingen aan je hoofd en denk je er niet aan om nog even die kaarsen voor het diner aan te steken.

"Oké, maar we hebben al via de locatie een weddingmanager die alles regelt.". Ook nu moet ik je helaas teleurstellen. Over het algemeen houden zij zich enkel bezig met wat zij vanuit de locatie regelen. Dus de DJ die stroom nodig heeft of de kaarsen die jij op tafel hebt gezet aansteken, is kort gezegd niet hun pakkie aan.

Een weddingstylist zorgt ervoor dat jullie als bruidspaar worden ontzorgt en jullie dag tot in de puntjes is verzorgt. Tijdens het proces houden we een kort lijntje, waardoor jullie betrokken zijn bij het proces en een persoonlijk aanspreekpunt hebben voor vragen of advies. Op de dag zelf zijn we uiteraard aanwezig voor de op- en afbouw en zorgen we dat alles naar wens is voor jullie gasten arriveren. Door een persoonlijk aanpak te hanteren kunnen we snel schakelen en eventuele onvoorziene zaken snel oplossen. Zo kijken wij altijd met de fotograaf of er geen storende zaken zijn bij het fotograferen van de ceremonie en dat de tafels zo ingedekt zijn dat de locatie zonder problemen het eten kan uitserveren.

Het zijn de kleine dingen die het grote verschil maken.

Styling kidstable voor bruiloft bij De Veenderhoeve

Voor de kleintjes

Het is misschien wel de meest onderschatte gast die er is... kinderen. Niemand zit te wachten op huilende of zeurende kinderen omdat ze zich vervelen. Het hebben van een gezellige kids corner, speciale kids table tijdens het diner of afgestemd give-aways kan hierin een wereld van verschil maken. En is echt binnen ieder budget mogelijk.

Ceremoniemeesters en weddingmanagers

Het is de nachtmerrie van ieder bruidspaar;

Een cateraar die te laat is, gasten die geen parkeerplek hebben of een DJ die niet kan draaien door een tekort aan stopcontacten.

"We hebben een nichtje en een tante die onze ceremoniemeesters zijn en ons hierbij helpen.". Dat is top, want ceremoniemeesters zijn zeker waardevol om te hebben. Maar elke keer weer zien we vrienden en familie die worden overspoeld met taken en verantwoordelijkheden, terwijl ze ook gast zijn op jullie bruiloft.

Een weddingmanager klinkt misschien alsof het alleen is voor grote bruiloften, maar ook voor de kleine bruiloften kan het een grote aanwinst zijn. Zo zorgen we ervoor dat jullie bruiloft van het plannen tot de dag zelf soepel verloopt.

Ceremoniemeester

  • Beste vriend(in) of familie, dus ook jullie gast

  • Aanspreekpunt voor jullie gasten

  • Uitdelen goodies/ give aways

  • Voorzien dat het gastenboek royaal wordt gevuld

  • Regelen dat alles aanwezig is, zoals de ringen (niet geheel onbelangrijk)

Weddingmanager

  • Professional

  • Aanspreekpunt leveranciers

  • Ondersteuning ceremoniemeester(s) achter de schermen

  • Logistieke planning

  • Regelen vergunningen (indien nodig)

  • Coördineren draaiboek

6 handige tips

Handsvaten voor tijdens het plannen van jullie bruiloft

01 | Get inspired

De uitstraling van jullie bruiloft moet een verlening zijn van jullie als koppel. Ga samen op Pinterest, Google, etc. struinen en bewaar alles wat jullie aanspreekt. Op deze manier kunnen jullie makkelijk duidelijk maken welke richting jullie op willen.

02 | Persoonlijk

Vergeet trends of wat je zus/ vriendin deed op haar bruiloft. Maak het persoonlijk door details toe te voegen die jullie verhaal vertellen. Hoe? Elkaar ontmoet op een festival, geef de gasten bij binnenkomst een festivalbandje. Allebei gek op planten, geef je gasten een klein plantje mee als give away. Is blauw helemaal jullie kleur, gebruik het als thema kleur in zowel de dresscode als in de aankleding.

03 | Wees eerlijk

Soms is het gewoon niet wat jullie voor ogen hadden. Wees eerlijk en schroom niet om te zeggen dat iets niet jullie smaak is of niet naar verwachting is. Het ontwikkelen van een passend concept is een proces, deel daarom naast jullie likes ook zeker de dislikes. Bovenal moet het aansluiten op jullie wensen en behoeften, dus wees open en eerlijk als dat niet het geval is.

04 | Regels?!

Volg vooral je gevoel! Zijn er tradities die moeten worden geïntegreerd in de bruiloft of zijn jullie lekker eigenwijs en beginnen we met het diner en sluiten we af met een kick-ass feest na een intieme avondceremonie.

Te vaak houden we vast aan verwachtingen van anderen en willen we doordachte keuzes maken. Too bad! Daardoor blijven er originele ideeën op de plank liggen. Kies voor wat goed voelt en wat past bij jullie.

05 | Enjoy

Laat het los en geniet! De tastings, het kiezen van de bloemen, het proces is net zo waardevol als de grote dag zelf. Tijdens de voorbereidingen brengen jullie veel tijd samen door en creëren jullie mooie herinneringen.

Het zou voor zich moeten spreken, maar geniet van elk moment als de dag dan eindelijk daar is. Maak je niet druk als iets niet volgens plan loopt, niemand die het doorheeft en achteraf zal je er samen om kunnen lachen.

Geniet in volle teugen want voor je het weet is het voorbij!

06 | Budget

We know, dit is misschien wel het moeilijkste van het hele proces. Door vooraf een budget of richtlijn vast te stellen is er duidelijkheid over de speelruimte en ontvangen jullie alleen offertes/ voorstellen die haalbaar zijn en besparen daarmee veel tijd.

 

Kader af welke onderdelen er onder elke kostenpost vallen. Horen de bloemen in de stylingsbudget of is daar een apart potje voor? 

Stijl inspiratie

bottom of page